Terms of service

100% NÖJDA KUNDER 
Det är förstås vårt mål. Om du handlar i vår webbshop är inte köpet avslutat förrän du är helt nöjd. Om du av någon anledning inte är det vill vi förstås att du kontaktar oss omgående så vi kan komma fram till en bra lösning, läs mer på Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

SÄKER BETALNING OCH LEVERANS 
Idyllien satsar på säker betalning och leverans. Därför använder vi bara stabila samarbetspartners, allt för att du ska vara trygg vilken betalningsform du än väljer. Genom Shopify Payments erbjuder vi säker betalning med många olika betalsätt inklusive Klarna Faktura, kortbetalning (Amex, VISA, Mastercard), Apple Pay, Google Pay och Shop Pay. Vi vill göra det enkelt för dig att handla! 

Vid större beställningar kan leveransen ske i flera mindre försändelser. Idyllien står dock för den extra kostnaden för detta. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. 

LEVERANSTID
Leveranstiden är normalt ca 2–5 arbetsdagar. På grund av påverkan av COVID-19 kan leveranstiden vara lite längre än normalt. (DHL)

Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Varor som finns i lager skickas normalt inom 2 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Paketen levereras av DHL. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna. 

TRANSPORTSKADOR
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. Du kan antingen ringa vår kundtjänst på 08-205011, eller skicka e-post till: info@idyllien.se

För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.


Language
Swedish
Open drop down